MOCpages : Share your LEGO® creations
LEGO models my own creation MOCpages toys shop Mater the Red Nose Reindeer-Rod
Welcome to the world's greatest LEGO fan community!
Explore cool creations, share your own, and have lots of fun together.  ~  It's all free!
Mater the Red Nose Reindeer-Rod
Just a bit of fun for my kids to play with and to wish a Merry Christmas to all at MocPages
About this creation
Inspired by Mater’s Tales and Christmas ;). This is not based on an actual Mater’s Tale but you never know if Pixar see this they might make a cartoon of it – Yeah Right!!.




Mater: “I remember when I used to be Mater the Red Nose Reindeer-Rod”

Lightning: “What! No way”

Mater: “Shoot, you remember, you was there. You were Lightning McSanta!”







Lightning: “Mater, I'm not sure about thi...”

Mater: “Yee- haa”



Bonus photos:




Mater is a mixed up Reindeer and Rat-Rod: A Reindeer-Rod










Lightning McSanta and his sack of presents and toys







Electric Guitar, Light Saber, Magic Wand, Teddy Bear and a selection of presents, one of which has a Ferrari logo on :D.







Merry Christmas MocPages




Comments

 I like it 
  January 3, 2013
I can't believe I hadn't commented on this! Great job Joe! Also, could you check out my new car collection please?
 I like it 
  January 2, 2013
Hahaha, clever.
 I like it 
  January 1, 2013
Haha awesome creation, mater looks even better!!
 I like it 
  December 30, 2012
Hahaha, sweet.
 I like it 
  December 29, 2012
ravishingly beautiful!
MortalSwordsman .
 I like it 
Lucas .
  December 28, 2012
Haha, this is one of the most original ideas that I have ever seen! You must be a very creative person :)
 I like it 
  December 27, 2012
Excellent!! Ha ha!
 I like it 
  December 26, 2012
Very cute, and a Merry Christmas to you too!
 I like it 
  December 26, 2012
A wonderful re-imagining of Mater the Tow Truck: great fun!
 I like it 
  December 25, 2012
original, and quite funny! whenever I see those, I can t help but, feel saddened lego did them like that, printed eyed windsheilds, I used the mcqueen s hood parts that where included in a city kit [the bear x2] and made a black little porsche like car, but, it s so limited, you did a great job on the towing, I wonder how nice someone could acheive with this one, funny piece ms, and mc!
 I like it 
  December 25, 2012
Nice wheels! Merry Christmas!
 I like it 
  December 25, 2012
I don't say this too often, but that's just too cute... ...in kind of a weird Mater way.
 I like it 
  December 25, 2012
Awesome! Love that beard haha. Merry Christmas!
 I like it 
  December 25, 2012
Merry Christmas to you and your family also!
 I like it 
  December 24, 2012
To reply to your comment on the trident, that is indeed a helicopter on the back, and i didn't put a trntable brick cause i don't have any, im not joking.
 I like it 
  December 23, 2012
Haha, you perfectly captured Mater's style. Merry Christmas.
 I like it 
  December 23, 2012
LOVE McSanta's beard! XD
 I like it 
  December 23, 2012
I love a Mater alternative! Merry Christmas y'all.
 I like it 
  December 23, 2012
Dunno whether to laugh or stare in terror, really. Merry Christmas, Mortal!
 I like it 
  December 23, 2012
Haha, both are lovely! Turning Mater into a rat rod is a great idea since there's the rust already ... Love the presents, too. Again, Merry Christmas to you and your family!
 I like it 
  December 23, 2012
Merry christmas to you too, and BTW, i put some under construction pics if you esnt to see
 I like it 
  December 22, 2012
Mater looks awesome!
 I like it 
  December 22, 2012
Merry Christmas, Dude!
 I like it 
  December 22, 2012
=P! LOL!
 I like it 
  December 22, 2012
ha ha that is very funny good job! 5/5
 I like it 
  December 22, 2012
haha!
 I like it 
  December 22, 2012
looks cute :D. BTW, i just finished my DNS Adriatic, pics tomorrow (biggest ship ive ever built)
 I like it 
  December 22, 2012
Fun stuff! :)
 I like it 
  December 22, 2012
Haha! That's so cool! Merry Christmas mate!
 I like it 
  December 22, 2012
Haha! GENIUS! :D
 I like it 
  December 22, 2012
Haha! So cute! They did something like this to Carsland in Disney's California Adventure park for the holiday season :)
 I like it 
  December 22, 2012
Very cute. A merry Christmas to you and your family :-)
 I like it 
  December 22, 2012
Merry Christmas for you too! Also, very funny creation.
 I like it 
  December 22, 2012
Lovely! Merry Christmas!
 I like it 
  December 22, 2012
Adorable, cute, sweet, timely, celebratory, innocent, amusing and the wonder of Christmas - these are the thoughts I had when viewing this MOC! MERRY CHRISTMAS!!! FRIEND! To you & yours!
 I made it 
  December 22, 2012
Thanks for the comments Guys. I actually made these for my kids to play with but they liked them so much I thought I would post them too. hope you all have a great Christmas and New Year.
 I like it 
  December 22, 2012
my godson would go crazy if this was a set! Merry Christmas! .. and great mods!
 I like it 
  December 22, 2012
Hey Joe, this is a very cute little Moc and i love it. Wish you and your family a Merry Christmas :)
 I like it 
  December 22, 2012
Love this moc, Mater the Reindeer Rod is especially cool ;) Brilliant!
 I like it 
  December 22, 2012
A fun little build, merry xmas to you MS and your family!
 I made it 
  December 22, 2012
Thanks Guys Merry Christmas to you too :D. @ David and Gale - Sorry but I deleted you comments (on the duplicate post) but thanks and merry Christmas to you both :)
 I like it 
  December 22, 2012
No worries Joe. It really is a festive masterpiece :).
 I like it 
  December 22, 2012
McSanta is great with his beard! Merry Christmas to you and your family!:)
 I like it 
  December 22, 2012
Haha hilarious. I may be 16, but I love te mater shorts, especially the tractor tipping one :). Te engine detailing looks awesome, and lightning McSanta made me laugh. Merry Christmas man! If you want I made a Christmas video on my YouTube channel, if you want you should check it out!
 I like it 
  December 22, 2012
Merry Christmas Joe! Great edit of the Cars sets, does Frank like them? ;) I like them too. ;)
 
By MortalSwordsman .
Add to my favorite builders

56
people like this. See who.

1,445 visitors
45 comments
Added December 22, 2012
 


LEGO models my own creation MOCpages toys shop Mater the Red Nose Reindeer-Rod


You Your home page | LEGO creations | Favorite builders
Activity Activity | Comments | Creations
Explore Explore | Recent | Groups
MOCpages is an unofficial, fan-created website. LEGO® and the brick configuration are property of The LEGO Group, which does not sponsor, own, or endorse this site.
©2002-2014 Sean Kenney Design Inc | Privacy policy | Terms of use