MOCpages : Share your LEGO® creations
LEGO models my own creation MOCpages toys shop LL 940 [Real Bricks]Space and science fiction
Welcome to the world's greatest LEGO fan community!
Explore cool creations, share your own, and have lots of fun together.  ~  It's all free!
LL 940 [Real Bricks]
Rate it  12345       Add a comment Add a comment   Zoom in  Zoom in
The LL 940 made with real bricks.
About this creation
Here I can proudly present my Classic Space LL 940 build with
real bricks by Stephan N . At this point a big thank you for providing me those fine pics.

You will notice some small changes to the original plans because of issues with LDD and probably incompetence by Stephan. Next time I choose a more experienced builder....




...ok just kidding. :D
(War nurn Sple! :D )

I think its a good result and the black/yellow CS-markings are a good addition to this modell.

Enjoy the pics.










































Finally a comparison with the original LL 924.


Credits:
basic creation - Locutus666
real build/pictures - Stephan N



Comments

 I like it 
  June 9, 2014
So brilliant that I wonder why the Lego Corp didn't produce this set !
 I like it 
  April 18, 2014
perfect fusion of 924 and 928. Ripper!
 I made it 
  April 16, 2014
Quoting Toy Fighter This is a really nice remake on an excellent LEGO product - thumbs up!
thank you
 I like it 
  April 16, 2014
This is a really nice remake on an excellent LEGO product - thumbs up!
 I made it 
  April 15, 2014
Quoting David Roberts Some neat innovations, especially the fold-up aerial on the rover.
thanks.
 I like it 
  April 15, 2014
Some neat innovations, especially the fold-up aerial on the rover.
 I made it 
  April 14, 2014
Quoting Luke V All I can say is WOW!!! Jaw dropped :|_____|
thx :)
 I like it 
  April 14, 2014
All I can say is WOW!!! Jaw dropped :|_____|
 I made it 
  April 14, 2014
Quoting Stephan N What a beautiful ship. The designer and the builders have done a good work ;)
hehe yep. :)
 I made it 
  April 14, 2014
Quoting Achintya Prasad What a nice kit of Classic Space! Nice work!
thanks Achintya.
 I like it 
  April 14, 2014
What a beautiful ship. The designer and the builders have done a good work ;)
 I like it 
  April 13, 2014
What a nice kit of Classic Space! Nice work!
 I made it 
  April 13, 2014
Quoting Kermunklin the Giant Evil House Head Nice Classic Space ship. How do you have such a bright red classic minifig? Mine is quite faded. Yellow and black on the missiles...hmmm...could this be a Blacktron sleeper agent?
CS-minifigs with good pattern are still available but cost a little more than the one with a faded logo. The yellow and black stripes are markings you find on those big ships from 1979. Long before blacktron appear.
 I like it 
  April 13, 2014
Nice Classic Space ship. How do you have such a bright red classic minifig? Mine is quite faded. Yellow and black on the missiles...hmmm...could this be a Blacktron sleeper agent?
 I made it 
  April 13, 2014
Quoting clayton Marchetti Awesome new design! I like the retractable landing gear. The new buggy looks cool. Excellent job!
thx
 I like it 
  April 13, 2014
Awesome new design! I like the retractable landing gear. The new buggy looks cool. Excellent job!
 I made it 
  April 13, 2014
Quoting Marc "Edge" R.unde Jo, heiligs Blechle. Des isch aber schee geworde! Haha! Really nice job and great pics. ~Cheers
Gell da gugsch! :D
 I made it 
  April 13, 2014
Quoting cyberfrank 2010 lovely, I ll never tire of seeing those ships! good show!
me too ;)
 I made it 
  April 13, 2014
Quoting Hayden . Cool new design that's really in keeping with previous designs and themes! Tree bon!
thank you. .)
 I made it 
  April 13, 2014
Quoting David Alexander Smith Superb little update.
thx
 I like it 
  April 13, 2014
Jo, heiligs Blechle. Des isch aber schee geworde! Haha! Really nice job and great pics. ~Cheers
 I like it 
  April 13, 2014
lovely, I ll never tire of seeing those ships! good show!
 I like it 
  April 13, 2014
Cool new design that's really in keeping with previous designs and themes! Tree bon!
 I like it 
  April 13, 2014
Superb little update.
 I made it 
  April 13, 2014
Quoting Gerald F. This is really cool!!! Looks s lot like the orginal sets. I like the landing gear, too! Keep On Brickin'!
thx
 I like it 
  April 13, 2014
This is really cool!!! Looks s lot like the orginal sets. I like the landing gear, too! Keep On Brickin'!
 I made it 
  April 13, 2014
Quoting Sven Jagdmann Really nice ship. ;)
thx
 I made it 
  April 13, 2014
Quoting Mihe Stonee nice upgrades ;-) !
thx
 I like it 
  April 13, 2014
Really nice ship. ;)
 I like it 
  April 13, 2014
nice upgrades ;-) !
 
By Locutus 666
Add to my favorite builders

18
people like this. See who.

569 visitors
30 comments
Added April 13, 2014
 


LEGO models my own creation MOCpages toys shop LL 940 [Real Bricks]Space and science fiction


You Your home page | LEGO creations | Favorite builders
Activity Activity | Comments | Creations
Explore Explore | Recent | Groups
MOCpages is an unofficial, fan-created website. LEGO® and the brick configuration are property of The LEGO Group, which does not sponsor, own, or endorse this site.
©2002-2014 Sean Kenney Design Inc | Privacy policy | Terms of use